Projezte se k jedničkám! 3. díl

Finišuje nám školní rok a nejeden žák musí na konci školního roku dohánět, co přes rok nestihl. Poslední měsíc školy, poslední rozhodující písemky a zkoušení.


30. 4. 2016


Slunečnicová semínka
Semínka jsou bohatým zdrojem hořčíku, který je důležitý pro naši paměť a chuť do učení. Semínka můžeme přidat například i do jogurtu Nature, pochutnáme si tak na výživné snídani, která nám dodá energii a projasní naši mysl. 

Sójové boby
Podle amerických expertů bychom měli jíst nejméně pětkrát za měsíc sójové boby nebo jejich produkty. Lecitin, které sójové boby obsahují, posiluje paměť, zlepšuje koncentraci, usnadňuje učení a přijímání nových informací a oddaluje projevy mentálního stárnutí. 


Špenát
Špenát je bohatým zdrojem kyseliny listové, která má vliv na duševní svěžest, vyvolávádobrou náladu, zvyšuje schopnost koncentrace, posiluje mozek a pomáhá proti slábnoucí paměti.



Zelí
Bylo by určitě velká škoda nechat vytlačit z našeho jídelníčku obyčejnou hlávku zelí jinými, „exotickými“ a drahými potravinami. Zelí zlepšuje schopnost soustředění a chrání mozek před působením škodlivých antioxidantů. Pravidelné užívání kysaného zelí se osvědčilo jako prostředek ke zlepšení mozkových a nervových funkcí a také pro uvolnění napětí.


Autor: Jarmila Mandžuková