Projezte se k jedničkám! 2. díl

Jak posílit mozkové závity? Přinášíme vám druhý díl článku, který doporučuje potraviny mající blahodárný vliv na činnost nervové soustavy.


30. 4. 2016


Česnek
Pronikavá chuť a vůně česneku poskytuje velkou službu našemu zdraví a ne nadarmo se o něm traduje, že je přírodní všelék. Španělé poeticky říkají, že česnek „dává planouti světlu paměti do pokročilého stáří“. Působí pozitivně na paměť a zvyšuje schopnost koncentrace.

Mandle
Mandle posilují paměť, zlepšují soustředění, duchapřítomnost a pohotovost a minimalizují účinky stresu.

Mrkev
Skromná mrkev je doslova pokladnicí živin a cenných biolátek, zastavuje proces stárnutí a omlazuje organismus. Stimuluje látkovou výměnu v mozku, obzvlášť když se člověk učí něco nazpaměť.

Mořské ryby
Mořské ryby obsahují omega-3 mastné kyseliny, které jsou pro mozek elixírem. Mají pozitivní vliv na duševní svěžest, paměť a pozornost a zabraňují změnám nálad.

Ořechy
Mnozí badatelé poukazují na podobnost jádra vlašského ořechu s lidským mozkem a zdůrazňují jeho přínos pro výživu mozku a nervovou soustavu. Ořechy by měly být nedílnou součástí cereálních směsí, které je optimální konzumovat s jogurtem.